Publicerad: 2014-10-14

Umeå universitets årshögtid 2014

NYHET Från Handelshögskolan installeras två professorer vid årshögtidens ceremoni samt en pristagare som mottar sitt pris. De håller sina föreläsningar för allmänheten under fredag och lördag.

Markus Hällgren installeras som professor i företagsekonomi med inriktning mot management.
Markus håller sin installationsföreläsning med titeln Projekt ovan molnen: Lärdomar från Mount Everest, den 18 oktober kl 9.30 - 9.50 i Hörsal D i Samhällsvetarhuset.

Gauthier Lanot installeras som professor i nationalekonomi.
Gauthier håller sin installationsföreläsning med titeln "Measuring" the labour market den 18 oktober kl 10.00 - 10.20 i hörsal D i Samhällsvetarhuset.

Docent Ingeborg Waernbaum tilldelas Kungliga Skytteanska Samfundets pris inom samhällsvetenskap 2014. Hon håller sin föreläsning med titeln Robusta metoder för skattning av kausala effekter den 17 oktober kl 13.00 - 13.20 i Hörsal F, Humanisthuset.

Programmet för Umeå universitets årshögtid 2014 med alla föreläsningar.