Publicerad: 2009-02-04

Umeåalumnerna bakom Husmusen och Bokhora vinnare av Stora Bloggpriset

NYHET Två av Umeå universitets alumner skriver i bloggarna Husmusen och Bokhora. I måndags tilldelades de Stora Bloggpriset.

Frida Berglund belönades med Stora Bloggpriset i kategorin Livsstil för sin inredningsblogg Husmusen. Frida har studerat till civilekonom vid Umeå universitet. Hon startade sin blogg när hon ansökte om att få skriva sitt examensjobb hos IKEA. Det fungerade, IKEA blev så imponerade av hennes blogg att de skickade henne att göra sitt examensjobb i Shanghai!

I kategorin Nöje och Kultur vann bloggen Bokhora, en blogg skapad av fem tjejer, där en av dem är Jessica Björkäng, alumn från datavetenskap. Bloggarna beskriver titeln på sin blogg så här: En bokhora är en person som utan begränsningar eller betänkligheter omfamnar och slukar alla slags texter, helst i bokform.

Priserna delades ut i måndags kväll på en galatillställning på Nalen i Stockholm.

Läs mer i Resumé
www.resume.se

Läs om vad andra bloggar har skrivit om Husmusen och Bokhora:
www.joinsimon.sesaravillfara.selittlemissfixit.blogg.seskriva.netJessica Björkäng

Läs en studentintervju med Frida Berglund!

På bilden: Frida Berglund

Redaktör: Jessica Bergström/ Elin Andersson