Publicerad: 2015-02-03

Umeåforskare huvuddomare i Student-OS

NYHET Magnus Ferry, universitetslektor vid Pedagogiska institutionen och forskare inom Idrottshögskolans nätverk, åker i dagarna mot Vinteruniversiaden för att vara huvuddomare i Freestyle.

Magnus Ferry, forskare inom Idrottshögskolans nätverk, åker i dagarna till Granada, Spanien, och Vinteruniversiaden 2015. Precis som i Vinteruniversiaden 2013 kommer Ferry vara huvuddomare för grenarna Halfpipe och Slopstyle i Freestyle skidåkning.

Nyligen befanns sig Magnus Ferry i Österrikiska Kreischberg som tävlingsdomare i Puckelpist och Parallell puckelpist i FIS Freestyle Ski & Snowboard World Championships 2015. Härnäst efter Vinteruniversiaden väntar domaruppdrag för Ferry i Europacupen som arrangeras i Åre.

Magnus Ferry är domaransvarig för Sverige gällande grenarna Freestyle och Freeskiing.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson