Publicerad: 2015-06-09

Umeåforskare medverkar i ECSS 2015

NYHET Malmö högskolan står i juni värd för världens största tvärvetenskapliga konferens om idrottsvetenskap. Under dagarna 24-27 juni samlas 2 000 forskare från hela världen, bl.a. flera forskare inom Idrottshögskolans nätverk, för att diskutera hållbar idrott både ur samhälleliga och medicinska aspekter.

År 2015 kommer den tvärvetenskapliga ESCC kongressen fira 20-årsjubileum. Temat för 2015 års kongress handlar om hållbar idrott och äger rum mellan den 24-27 juni i Malmö. Bland deltagarna finns flera forskare från Idrottshögskolans nätverk, Andreas Stenling, Josef Fahlén, Tor Söderström, Inger Eliasson, Annika Johansson, Christer Malm, Christoph Spang, Marius Sommer, Magnus Ferry, Stefan Holmström, Lars Berglund, Anna Renström samt Lina Renström.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson