Publicerad: 2013-04-23

Umeåforskare på Kunskapskanalen

NYHET Kunskapskanalen sände i slutet av april och början av maj föreläsningar från Umeå universitet. Föreläsningarna är inspelade vid tre tillfällen – på Forskningens dag som i år handlade om cancerforskning, på en temadag om arktisk forskning och under Samiska veckan. Nu går föreläsningarna att se på UR Play.

Forskningens dag – Cancerforskning på nya vägar

Den 29 och 30 april sände Kunskapskanalen föreläsningar från Forskningens dag på temat "Cancerforskning på nya vägar", arrangerat av den medicinska fakulteten vid Umeå universitet. Moderator är TV-journalisten Sverker Olofsson.
Forskningens dag på UR Play

Arktis – i världens blickfång

Den 1 maj sände Kunskapskanalen föreläsningar från temadagen "Arktis – i världens blickfång", arrangerat av Umeå universitet och SLU i Umeå. Moderator är radiojournalisten Pia Sjögren.Arktis i världens blickfång på UR Play

Samiska veckan