Publicerad: 2016-11-07

Umeåforskare presenterar forskning på SVEBI-konferens

NYHET SVEBI, Svensk Förening för Beteende- och Samhällsvetenskaplig Idrottsforskning, arrangerar årligen en tvådagars konferens. Inger Eliasson och Cecilia Stenling, pedagogiska institutionen och forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk, kommer att presentera sin forskning på den årliga konferensen som i år arrangeras 16-17 november i Örebro.

SVEBI är en intresseförening för forskning och utbildning inom idrotten. Den årliga SVEBI-konferensen äger rum den 16-17 november och vänder sig till alla som är intresserade av idrottsvetenskaplig forskning och utbildning. Konferensen kommer hållas i Örebro universitetets lokaler, festmiddagen är förlagd till Örebro slott.

De som är medlemmar i SVEBI är idrottsforskare, idrottsstudenter, idrottslärare, anställda och ideellt arbetande inom idrotten samt idrottsorganisationer. Önskar du som student bli medlem i SVEBI kostar medlemsavgiften 50 kr/år.

SVEBI 2016: Program och anmälan

Redaktör: Anna-Karin Eriksson