Publicerad: 2012-04-24

Umeålag till semifinal i Teknik-SM

NYHET Ett av de åtta lag som går vidare till semifinal i Teknik-SM kommer från Umeå universitet. Laget som består av Jonatan Mossegård, Per Wennström och Jonas Burman kom på sjunde plats i kvaltävlingen. Den 9 maj kämpar de i Stockholm om en plats i finalen.

Teknik-SM är en tävling där blivande ingenjörer och naturvetare från hela Sverige utmanar varandra i framtida teknik. Tävlingen har arrangerats sedan år 2000. Förra veckan hölls kvaltävlingar på 16 högskolor och universitet i Sverige.
Flest poäng fick ett lag från Skövde, medan Umeålaget kom på sjunde plats. Därigenom säkrade de en plats i semifinalen. Semifinaler och final hålls 9–10 maj i samband med Teknikdagarna i Stockholm. Förstapris är bland annat en resa till Indien.

Redaktör: Anna-Lena Lindskog