Publicerad: 2008-11-06

Umeåstudenter erbjuder hälsomottagning

NYHET Som en del av grundutbildningen erbjuder nu studenter vid några av medicinska fakultetens utbildningsprogram friska äldre (65+) att besöka deras hälsomottagning. Där erbjuds besökarna främst rådgivning och undersökning.

Det är studenter vid utbildningsprogrammen till arbetsterapeut, sjukgymnast, sjuksköterska, tandhygienist och tandläkare som kommer att driva hälsomottagningen, under överinseende av sina lärare. Tanken är att studenterna tidigt under utbildningen ska få inblick i andra professioners kompetens, vilket ska främja samarbetet ute i yrkeslivet.

Tidsbokningen för vecka 48 (24–28 november) är öppen nu och varje vardag t.o.m 14 november klockan 8.00–9.00 på telefon 090-786 91 03 eller e-post halsomottagningen@medfak.umu.se. Ingen avgift.

En webbsida om hälsomottagningen finns på www.umu.se/medfak/utbildning/halsomott.html
Där finns bland annat en informationsbroschyr för nedladdning.

För mer information, kontakta Birgitta Bernspång på telefon 090-786 92 76 eller e-post biggan.bernspang@occupther.umu.se

Redaktör: Bertil Born