Publicerad: 2017-01-25

Umeåstudenter till thailändsk fotofestival

NYHET Klara Waara och Ardil Yalinkilic, båda studenter vid Konsthögskolan, kommer att visa verk vid Chiang Mai Photo Festival 2017 i Thailand. Även rektor Swetlana Heger medverkar i samband med invigningen med en presentation av konsthögskolans verksamhet och Umeå universitet.

Dessutom kommer konsthögskolans webbtidsskrift Umtitled presenteras i samband med fotofestivalen. Den skapades av studenter vid Umeå Konsthögskola 2016 och är en konsttidsskrift som publicerar regelbundet verk av konstnärer som ingår i Umtitled:s nätverk.

Även partnerskolan Academy of Fine Arts i München och Jesaja Rueschenschmidt, Erasmusstudent i Umeå 2016, deltar vid utställningen.

Chiang Mai Photo Festival 2017 pågår mellan den 3-12 februari och kommer att åtföljas av en publikation.

Läs mer om utställarna under ”Young Eyes+” och ”Collective Experiences”, hela programmet, partners vid festivalen, m m, på cmphotofest.com

Redaktör: Per Melander