Publicerad: 2019-11-27

Umu-forskare i listan över mest citerade

NYHET När Web of Science presenterar listan över mest citerade 2019 så har Umeå universitet en forskare med på listan och det är Christopher Fowler, professor vid institutionen för farmakologi och klinisk neurovetenskap.

Grattis till att vara med på listan! Är det citeringar som baseras på alla publiceringar du gjort?

- Tack så mycket! Som jag förstått det så är det den senaste tioårsperioden av citeringar så gamla godingar från 1980-talet borde inte inverka så mycket, jag disputerade 1978. Jag gissar att min forskning kring N-acyletanolamider och besläktade lipider och enzymer har varit mest relevanta och det har varit min forskningslinje i Umeå de senaste 24 åren.

Christopher Fowler mottog också tidigare i år Medicinska fakultetens pedagogiska pris.

Presentation Christopher Fowler