Publicerad: 2010-03-04

Universitetet på besök i framtidens bioraffinaderi

NYHET Företag inom bioraffinaderibranschen har under januari och februari fått besök av Magnus Lundmark vid Enheten för näringsliv och samhälle (ENS), som sökt lämpliga projekt för studenter som ska vill göra examensarbeten inom branschen.

- Om man har ett uppslag på projekt som man tror är lämpligt kan man höra av sig till mig så hjälper jag till att formulera frågeställningen och lägga in den på vår webb, säger Magnus.

Projektet Akademin i arbetslivet drivs gemensamt av Umeå universitet och Örnsköldsviks kommun. Målet är att fler företag och organisationer ska se samarbetsmöjligheter med universitetet, där studenters examensarbeten är goda tillfällen till kompetensutbyte.

Företag har möjlighet att söka ersättning från FoU-rådet när det gäller kostnader i samband med examensarbeten. Man kan även få viss hjälp med handledning och kontorsplats för studenten.

För mer information, kontakta Magnus Lundmark på magnus.lundmark@adm.umu.se eller telefon 0660 - 292504.

Redaktör: Linn Svensson