Publicerad: 2022-12-14

Världens bästa lab manager

NYHET Sonja Stenmark, forskningsingenjör vid Umeå universitet, har utsetts till 2022 års vinnare av Best Lab Manager Award!

Text: Anna Shevtsova

Tidigare i år nominerade forskargrupperna Wanrooij Labs på Institutionen för medicinsk biokemi och biofysik, Sonja Stenmark till en tävling utsedd av Proteintech-företaget "Best Lab Manager Award". Utmärkelsen syftar till att uppmärksamma "de lab managers som går utöver vad som krävs".

Sonja Stenmark tävlade mot hundratals värdiga nominerade från USA, Kanada och Europa och valdes ut som en av de fem finalisterna av Proteintech-panelen.

Med majoriteten av allmänhetens röster utsågs Sonja Stenmark till 2022 års bästa lab manager!

Läs mer: Proteintechs pris för bästa lab manager och Sonja Stenmarks enastående bidrag till labbet