Publicerad: 2022-08-24 Uppdaterad: 2023-02-17, 08:52

Uppdrag som studiekoordinator för SWEAH

NYHET Uppdraget som studiekoordinator för SWEAH omfattar 40 procent av heltid och gäller 2023-01-01 t o m 2025-12-31. Uppdraget är placerat vid Institutionen för hälsovetenskaper, Medicinska fakulteten, Lund. Arbetet kan utföras på distans med några arbetsdagar/år i Lund samt medverkan vid fysiska träffar vid partnerlärosäten. Ansök senast 15 september.

Text: Lena Åminne

Arbetsuppgifterna avser självständigt arbete som studiekoordinator för den tvärvetenskapliga Nationella forskarskolan om åldrande och hälsa, koordinerad av Lunds universitet.

Studiekoordinatorn ingår i forskarskolans ledningsgrupp och är sammankallande i forskarskolans pedagogiska arbetsgrupp. Uppdraget innefattar utveckling, planering och genomförande av kurser på forskarnivå, kontakter med forskarskolans partners, doktorander och handledare, arbete med kvalitetsutveckling och utvärdering, dokumentation, information och marknadsföring mm.

I uppdraget ingår också medverkan i utveckling och genomförande av aktiviteter och praktiskt mentorskap till stöd för meritering och karriärutveckling för postdoktorer som har årliga uppdrag för SWEAH.

Läs mer om uppdraget