Publicerad: 2015-05-13

USBE student tilldelas Svensk Handels Ordförandepris

NYHET I samband med Svensk Handels årsstämma på Münchenbryggeriet i Stockholm belönades Handelshögskolans student på Handel och Logistikprogrammet, Erik Stjernqvist, med Svensk Handels Ordförandepris i form av ett stipendium på 50 000kr.

Stipendiet är instiftat för att premiera framstående elever från handelsinriktade utbildningar i Sverige. ”Fantastiskt att få denna bekräftelse på att man gjort saker och ting på ett bra sätt under sina 4 år i Umeå”, säger Erik själv efter att ha fått motta priset på scenen inför Svensk Handels stämma.

Kriterierna för stipendiet involverade att kandidaterna skulle vara; framgångsrika i sina studier, initiativrika, aktiva och engagerade, ha ett stort intresse för handelsbranschen samt spås få en lyckosam karriär inom handeln. I Eriks fall bidrog hans aktivitet inom YSCP, rollen som logistikansvarig på Uniaden samt det faktum att han lyfte fram just vikten av kombinationen handel och logistik för att utveckla handeln.

I anslutning till stämman anordnades även ett uppskattat Karriärforum med inbjudna studenter och anställda från lärosäten med utbildningar profilerade mot handelsområdet.

Foto: bjornfotograf.se

Redaktör: Rickard Lindberg