Publicerad: 2015-03-02

Utbildnings- och informationsträff om Kombination Elitidrott och studier vid Umeå Universitet och SLU

NYHET Informationsträffen vänder sig till samtliga anställda vid Umeå universitet och SLU som vill veta mer om hur avtalet om kombination elitidrott och studier fungerar. Idrottshögskolan vänder sig särskilt till dig som är ny studierektor, studievägledare och lärare och ansvarar för studenter med elitidrottsavtal.

Möjligheten att kombinera elitidrott med studier har funnits sedan hösten 2007 vid Umeå Universitet och sedan våren 2011 vid SLU. Idag finns drygt 250 studenter med elitidrottsavtal. Idrottshögskolan vill men denna träff informera om vad avtalet innebär och hur ni praktiskt kan hantera det på ert program, enhet och institution.

Torsdag den 12 mars 2015, kl. 15.00 – 16.30
Lokal: Kempe, IKSU sport
(vi träffas utanför Idrottshögskolans kansli)
Idrottshögskolan bjuder på fika!

Anmälan senast den 9 mars 2015 till Pernilla Eriksson, 090-786 55 29

Vid frågor kontakta Pernilla Eriksson.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson