Publicerad: 2021-03-11

Utbildningsträff Dubbla karriärer

NYHET Utbildningsträffen hålls onsdag den 14 april och vänder sig till studie-och programvägledare, studierektorer och annan personal vid Umeå universitet som vill öka sin kunskap inom området Dubbla karriärer – Elitidrott och studier.

Utbildningsträffen kommer hållas onsdag den 14 april kl. 13.00-15.30 via Zoom. Medverkar gör:

• Kent Lindahl, ansvarig för Riksidrottuniversitet/Elitidrottsvänliga lärosäten, Riksidrottsförbundet (RF) – avdelningen Elitidrott & Akademi
  • Pernilla Eriksson, sakkunnig inom Dubbla karriärer, projektledare för Riksidrottsuniversitetet Umeå universitet samt Dubbla karriärkoordinator, Idrottshögskolan
  • Tove Mårs, Dubbla karriärvägledare, Idrottshögskolan

13:00-13:10 Elitidrott och studier vid Umeå universtiet
Pernilla Eriksson, Idrottshögskolan

13:10-13:50 Dubbla karriärer - Information från Riksidrottsförbundet
Kent Lindahl, Riksidrottsförbundet

13:50-14:00 Så tecknas elitidrottsavtal
Tove Mårs, Idrottshögskolan

14:00-14:15 Paus

14:15-15:20 Diskussion - hur arbetar vi i praktiken?
Hur arbetar vi ute på programmen med studieanpassningar för elitidrottsstudenter? Case blandas med information och diskussion.

15:20-15:30 Avslutning
Pernilla Eriksson, Idrottshögskolan

Anmälan

Du anmäler dig till pernilla.eriksson@umu.se, sista anmälningsdag 12 april. Du kommer få en kallelse med Zoom-länk skickad till den e-postadress du uppgett i samband med din anmälan. Välkommen med din anmälan!

Frågor - välkommen att kontakta:

Pernilla Eriksson
Områdeschef