Publicerad: 2016-10-07

Utlysning: Doktorand i socialt arbete

NYHET Institutionen för Socialt arbete vid Umeå Universitet utlyser en doktorandtjänst inom ramen för Umeå Universitets forskningsområde ”Ungas utbildning, karriärutveckling och välfärd” (UKV) som i dagsläget innefattar ett 15-tal seniora och juniora forskare.

Doktorandprojektet skall genomföras i anslutning till forskningsprojektet ”Growing up with poor health and managing at school – Childhood health and school achievement in the intersection between families, schools and municipalities” som syftar till att ge vetenskaplig kunskap om hur förutsättningar på olika nivåer formar, och samspelar för att forma, livschanser hos barn med hälsoproblem. Doktorandprojektet kommer att genomföras i samarbete med forskare på Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap och har en särskild inriktning mot hur hälsoproblem under barndomen och ungdomen påverkar övergångar till och utfall vid universitetsstudier.

Sista ansökningsdag: 2016-10-31

Mer information och ansökan: https://umu.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:116714/where:4/