Publicerad: 2021-01-22

Utlysningen för deltagande i ”Summer Program in Aging 2021”

I den här utlysningen kan du ansöka om deltagande i sommarskolan ”Summer Program in Aging 2021” (SPA 2021) på temat longitudinella studier om åldrande. Denna utlysning är ett samarbete mellan the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) – Institute of Aging och Forte. Forte finansierar anmälningsavgiften.

SPA 2021 kommer att vara en virtuell sommarskola från den 2 maj – 14 maj 2021.

Vem kan söka?

Sökande ska vara doktorand eller postdok och bedriva forskning med relevans för temat på SPA 2021: longitudinella studier om åldrande. Även doktorander som inte ännu är registrerade kan komma ifråga i mån av plats, förutsatt att sommarprogrammets inriktning är av hög relevans för ett planerat doktorandprojekt. Forskningen ska också ligga inom Fortes ansvarsområden hälsa, arbetsliv och välfärd. För att komma i fråga för deltagande får den sökande inte ha deltagit i sommarskolan vid tidigare tillfällen.

Sista dag att skicka in ansökan är den 4 februari 2021 kl. 14.00.

För mer information: https://forte.se/utlysning/spa-2021/