Publicerad: 2019-06-13

Uppskattad lärare i arbetsrätt

NYHET Studenter på personalvetarprogrammet har i år utsett Carin Ulander-Wänman till årets lärare.

Det är studenterna på årskurs ett på Personalvetarprogrammet som för läsåret 2018/2019 röstat fram årets lärare, bland annat med motiveringen: ”Carin Ulander-Wänman är otroligt kunnig, strukturerad och engagerad. Hon vill verkligen att vi ska lära oss och tycka att arbetsrätt är något viktigt och spännande. Carin har glimten i ögat och ett fint bemötande mot oss studenter när vi kommer med frågor.”

Carin Ulander-Wänman är docent vid juridiska institutionen och undervisar i arbetsrätt. Hon säger att priset är en bekräftelse på att studenterna ser och uppskattar att hon lägger ned tid och engagemang på att undervisningen ska bli så bra som möjligt.

– Det är också väldigt motiverande för framtiden att få det här erkännandet för att den pedagogik jag använder fungerar för studenterna, säger Carin Ulander-Wänman.