Publicerad: 2017-01-13

Utvärdering och bedömning i ny upplaga

NYHET Utvärdering och bedömning i skolan kommer nu i en reviderad andra utgåva med flera nya aktuella kapitel och uppgifter. Agneta Hult, docent i pedagogik vid Pedagogiska institutionen och Anders Olofsson, professor i pedagogik vid Mittuniversitetet är redaktörer för boken.

Boken har fått ett nytt omslag och bland annat uppdaterats med kapitel om införandet av betyg i årskurs 6, PISA-undersökningarna, elevinflytande och systematiskt kvalitetsarbete.
Antologin är skriven av 15 lärarutbildare och forskare som ger läsaren en både nationell och internationell forskningsbaserad bild av utvärdering och bedömning. Boken har även ett samhälleligt perspektiv och ger såväl teoretiska kunskaper som användbara strategier.