Publicerad: 2016-11-17

Vaartoe på MR-dagarna 2016

NYHET Kristina Sehlin MacNeil från Vaartoe - Centrum för samisk forskning deltar i en session under MR-dagarna i Malmö som Vaartoe samarrangerar med Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs Universitet den 18/11. Temat är ”Vad kan en samisk sanningskommission bidra med?”

Kristina Sehlin MacNeil från Vaartoe - Centrum för samisk forskning deltar i en session under MR-dagarna (i Malmö 17-19 november) som Vaartoe samarrangerar med Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs Universitet den 18/11.

Temat är ”Vad kan en samisk sanningskommission bidra med?” Övriga deltagare är Johannes Marainen, tidigare Göteborgs universitet och Samiska rådet i svenska kyrkan, Isak Utsi, Sáminuorra, Josefina Lundgren Skerk, vice styrelseordförande Sametinget. Moderator: Peter Johansson, Institutionen för globala studier, Göteborgs universitet. Mer information

Redaktör: Åsa Össbo