Publicerad: 2012-01-09

Våga känna

NYHET Tidigare student vid humanistiska fakulteten, en av grundarna till organisationen Ung cancer, som står bakom den uppmärksammade kampanjen "Våga känna"

Gästföreläsning om kampanjen "Våga känna"

Det är institutionen för kultur- och medievetenskaper som bjudit den f d studenten vid institutionen, Hanna Wekell, som föreläser om sitt framgångsrika arbete med nya medier-kampanjen "Våga känna". Bakom kampanjen står Ung cancer, en ideell organisation till vilken Hanna är en av grundarna. Kampanjen har fått stort genomslag i både nya och traditionella medier och den första youtube-filmen har setts av 380 000 personer. Hanna berättar bland annat om strategierna bakom kampanjen och om arbetet och engagemanget som krävdes av henne och hennes kollegor. Särskilt fokus läggs på Hannas erfarenheter av samspelet mellan nya och traditionella medier.
Föreläsningen är en del i kursen "Nya medier" och är öppen för alla som är intresserade!

Tisdag 10 januari, kl 10.15 - 12.00 Hörsal E, Humanisthuset Välkomna!

Om Ung cancer och genomslaget i traditionella medier
"Det är ok att känna"