Publicerad: 2005-09-29

Vägverkets trafiksäkerhetsdirektör besöker polisutbildningen

NYHET Idag klockan 13.15–15.00 besöker Claes Tingvall, Vägverkets trafiksäkerhetsdirektör, polisutbildningen vid Umeå universitet. Efter föreläsningen ges möjligheter till intervjuer.

Claes Tingvall kommer att föreläsa för polisstudenterna på termin 3 i Norra beteendevetarhusets hörsal. Studenterna är just nu inne i Trafikmomentet som pågår under åtta veckor. Syftet med föreläsningen är att polisstudenter ska få ytterligare insikt i och förståelse för polisens viktiga roll att övervaka trafiken och därigenom öka tryggheten för alla som vistas i vägtransportsystemet.

Tingvalls föreläsning kommer även att handla om Vägverkets roll, samarbetet mellan polisen och Vägverket samt om Tingvalls internationella erfarenheter. Under cirka en halvtimmes tid efter föreläsningen finns det möjlighet för media att intervjua Claes Tingvall.

Kontaktperson:

Håkan Fuhrman, biträdande studierektor, polisutbildningenTel: 090-786 50 96 070-357 53 91
E-post: hakan.fuhrman@polis.umu.se

Redaktör: Carina Dahlberg