Publicerad: 2019-02-18

Välbesökt mässa för gymnasieelever och allmänhet i Örnsköldsvik

NYHET Polisutbildningen representerades på utbildningsmässan av studenterna Jonas Tilling och Agnes Holmer. Lärare på plats var Andreas och Conny.

Vid polisutbildningens bord var det ständig ström med människor som hade frågor och ville prova den utrustningen som medtagits.

Agnes och Jonas presenterade utbildningen i en sal som var dimensionerad för 30 personer men under deras presentation så var det ca 70 st som hade pressat in sig för att få reda på hur man blir polis och vad man gör på utbildningen.

Det var extra roligt att se att det var så många med annan etnisk bakgrund som ville veta hur man blir polis. Det var också kul att så många tjejer var intresserade och vill söka till utbildningen.

Nästa mässa av samma karaktär är i Östersund 19 februari där David Sjöberg representerar Umeå polisutbildning och därefter den 27 februari är Agnes, Jonas och Conny på plats i Umeå under universitetets "Öppet hus" dagar.