Publicerad: 2010-08-31

Välkommen till en ny termin!

NYHET Nu är höstterminen igång med allt vad det innebär. Många av er studenter har läst här tidigare, för många av er är det här första terminen vid Umeå universitet.

Den första tiden på universitetet är spännande, varje dag innebär nya erfarenheter och upplevelser. Förväntningar på vilka dina klasskompisar är, hur föreläsningarna är upplagda och på vad studentlivet har att erbjuda.

Vi på universitetet och studentkårerna hoppas att din första tid på universitetet ska leva upp till alla dina förväntningar, att det här skall bli en upplevelserik tid i ditt liv som du kommer komma ihåg på ett positivt sätt. Därför hoppas vi att du, oavsett om du är en ny student eller har tidigare erfarenheter från studentlivet, tar vara på den här första tiden på året.

Vi vill att alla nya studenter skall känna sig extra välkomna, att ni tar hand om varandra och tillsammans skapar en positiv anda där alla kan känna att de kan vara delaktiga. Umeå universitet och studentkårerna vill därför önska er alla en trivsam första tid på universitetet. Om det är något ni undrar över, tveka inte att vända er till den studentkår ni tillhör eller till Studenthälsan.

Mikaela Peltz
Studiesocialt ansvarig Umeå Studentkår Tel: 070-686 90 12 Erik Nilsson