Publicerad: 2019-08-29

Välkommen till en ny termin

NYHET Höstterminen 2019 står för dörren och Idrottshögskolan hälsar er varmt välkomna till Umeå universitet och till Idrottsstad Umeå.

För många av er studenter är det första terminen vid Umeå universitet medan många andra av er har läst här tidigare. Oavsett vilket väntar ny termin, nytt läsår, nya möjligheter. Roligt och spänningsfyllt att vara igång igen!

Torsdag den 5 september klockan 10 till 15 hålls en välkomstmässa för nya studenter i Universum där ni får möjlighet att lära känna Umeå och Umeå universitetet lite närmare. Besök gärna Idrottshögskolan i vår monter under dagen!

Varje år börjar nya studenter vid Umeå universitet som kombinerar akademiska studier med en elitidrottssatsning. Därför bjuder Idrottshögskolan tillsammans med Umeå Fritid och IKSU in till välkomstträff måndag den 9 september för alla som är, eller vill bli, elitidrottsstudent.

Än en gång, varmt välkomna till höstterminen 2019!