Publicerad: 2010-04-28

Välkommen till Valborg på campus!

NYHET För femte året i rad arrangeras Valborg på campus med många trevliga inslag för både stora och små. Programmet startar kl. 18.00 och klockan 20.00 tänds brasan. Kvällen avslutas med en konsert av Deportees.

Brasan tänds av Gert Fylking och Robert Aschberg som en del i Mustaschkampen.

Årets vårtal hålls av professor Peter Sköld och kören bjuder på traditionella vårsånger under ledning av Tomas Pleje. Konferencier är Beppe Starbrink.

På campus har valborgsfirare också möjlighet till ponnyridning, hoppborg, kaninuppvisning, radiostyrda bilar och flygplan. Kvällens underhållningsprogram innehåller även uppvisning av afrikansk dans, schlagersång och eldshow.

På grund av pågående markarbeten på området runt dammen kommer Valborg på campus i år att flyttas till annan plats. Årets firande kommer i huvudsak att äga rum på campusängarna, mellan Sveriges lantbruksuniversitet (SLU), Teknikhuset och Beteendevetarhuset.

På området finns möjlighet att köpa mat. Fika och godis säljs i Lindellhallen (Samhällsvetarhuset) som håller öppet under kvällen.

Program klockan 18.00–21.30

Valborg på campus arrangeras av Umeå universitet, Umeå kommun och Akademiska Hus i samarbete med Kultur på campus och studentkårerna.

Om du åker buss, välj nr 1, 5, 6, 7, 8 eller 9.
Bilparkering finns vid Universum, vid Samhällsvetarhuset, vid Humanisthuset och Norra Beteendevetarhuset.

Karta

Kontaktperson: