Publicerad: 2017-08-18

Välkomstarrangemang för nya Elitidrottsstudenter vid Umeå universitet

NYHET Torsdag den 7 september 2017 välkomnas nya Elitidrottsstudenter till Idrottshögskolans välkomstarrangemang.

VAR? Luxemburg på IKSU Sport

NÄR? Torsdag 7 september 2017 från kl. 13:00

Program:

Kl. 13:00-14:00
Information till alla nya elitidrottsstudenter om hur elitidrottsavtalen fungerar och ni får tillfälle att skriva under era avtal.

Kl. 14:30-16:00
Information om Idrottshögskolans prestationsteam för alla RIU-studenter (elitidrottsstudenter som är potentiella eller aktuella landslagsidrottare med SF-intyg)

Kl. 16:00-17:00
Information för elitidrottsstudenter som ingår i något av Idrottshögskolans kompetens- och utvecklingscentrum, Elitskidcentrum (ESC), Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) eller Friidrottens prestationscentrum (FPC) samt en gemensam middag kl. 17:30.

Du deltar på den tid som gäller för JUST DIG!

Ingen föranmälan krävs - Varmt välkommen!

Umeå universitets definition av elitidrottare som har rätt att teckna ett elitidrottsavtal

Idrotten måste ingå i någon av Riksidrottsförbundets (RF:s) 71 specialidrottsförbund (SF)

• Individuell elitidrottare som tävlar på lägst nationell mästerskapsnivå och /eller i landslag
  • Elitlagidrottare som spelar i någon av de två högsta nationella serierna/divisionerna under förutsättning att det inom den idrotten finns minst fyra serier/divisioner, i annat fall gäller den högsta nationella serien/divisionen
  • Tränare för individuell elitaktiv, elitlag, förbundskapten för landslag samt förbundstränare och förbundsdomare på nationell och internationell nivå.

Inbjudan Välkomstarrangemang för nya Elitidrottsstudenter vid Umeå universitet

Redaktör: Anna-Karin Eriksson