Publicerad: 2010-05-17

Var med och ställ frågor på DN:s stora Utrikesdag 24 maj!

NYHET Ställ frågor till DN:s utrikeskorrespondenter, Läkare utan gränser och Röda korset om Haiti och Sydafrikas utveckling om barnsoldater och den internationella kokainhandeln.

Måndagen den 24 maj kommer DN:s korrespondenter till DN:s stora Utrikesdag. Det finns uppkoppling mellan Umeå universitet och Konserthuset i Stockholm och du är välkommen att vara med och ställa frågor i direktsändning.

Studenter vid Umeå universitet tillhör dem, vid några få utvalda lärosäten, som får vara med och sms:a in frågor direkt via en egen kod som garanterar att visst antal frågor från Umeå universitet kommer att tas upp.

Årets tema är "Barn i världen". Utsändningen går att se i Hörsal C, Samhällsvetarhuset, Lindelhallen och på dn.se. klockan 12.00–17.30.

Programrubriker: Haiti – katastrofen och framtiden, Knarkets väg, Sydafrika – ett VM för framtiden? Barnsoldater i Afrika.

Hela programmetUtrikesdagens hemsida

SMS-instruktioner:

Smsa din fråga i direktsändning till 72 444. Skriv fråga och därefter din formulerade fråga.Exempel: fråga Hur många korrespondenter har DN? Förnamn Efternamn umu
Eller mejla din fråga till utrikesdagen@dn.se. Viktigt är att du skriver ditt namn och avslutar med umu, så att vi ser att frågan kommer från Umeå universitet.

Redaktör: Carina Dahlberg