Publicerad: 2012-01-24

Världsledande forskare om motivation, kommunikation och prestation till Umeå

NYHET En heldag med vetenskap du kan använda! Ledarskapscentrum i Umeå arrangerar tillsammans med Institutionen för psykologi, Umeå universitet, en heldag med kunskap som du själv kan använda på din arbetsplats eller privat.

Samtliga studenter på psykologprogrammen kommer att erbjudas att delta denna dag, där deltagarna kommer att få konkreta tips och verktyg baserade på forskning och beprövad erfarenhet.

- Det här är en bra möjlighet för oss att få ge våra studenter det lilla extra. Dessutom är det roligt att kunna samverka med ett avknoppningsföretag från Umeå Universitet, säger Mattias Lundberg, ansvarig för samverkansfrågor på institutionen.

Världsledande forskare inom motivation och prestation kommer bland annat att prata om:

• Vad är det som motiverar oss och vilken betydelse har olika typer av motivation för våra prestationer och vårt välbefinnande?
  • Hur gör man för att vara en riktigt bra lyssnare och på vilket sätt påverkar ett gott lyssnande människors prestationer, tankar och känslor?

- Institutionen för psykologi kommer även att bidra genom att ha med ett antal posters på en utställning under dagen. Det ger en möjlighet för våra forskare och doktorander att få visa upp vad de gör och förhoppningsvis knyta lite kontakter, säger Mattias Lundberg.

Det blir en inspirerande dag som också innehåller:

• Andra chefers och medarbetares erfarenheter och utmaningar
  • Lokal, nationell och internationell forskning på området

När: 2 februari, 2012
Var: Umeå folkets hus

Kontaktperson Institutionen för psykologi: Mattias Lundberg, 090-786 6645

Mer om föreläsarna: LedarskapscentrumPsykologprogrammetPsykologprogrammet m inr mot idrott

Redaktör: Anna Svanbeck