Publicerad: 2015-04-27

Vernissage med studentprojekt i museologi

NYHET Studenterna vid "Programmet för museer och kulturarv" genomför varje vårtermin en utställning inom ramen för kursen "Utställningsteori och analys".

Välkommen till vernissage med studentprojekt i museologi, onsdag 29 april, kl. 15.00-16.30, Humanisthuset, trapphuset utanför institutionen för Kultur- och medievetenskaper, korridor B 4.

Studenterna vid Programmet för museer och kulturarv har varje vårtermin en kurs som heter Utställningsteori och analys. En av examinationsuppgifterna utförs som projektarbete i grupp där de under cirka 2 veckor skapar en utställningsidé i både manus och modell för att pröva på att tillämpa teori i praktiskt museiarbete.

I vår har fyra grupper arbetat med teman som Hår, Livet är en Fest, Religiösa symboler i natur och vardag samt Återbruk.

Redaktör: Per Melander