Publicerad: 2017-08-29

Vernissage: Players Playing Players

NYHET Utställningen PLAYERS PLAYING PLAYERS på Konsthögskolan vid Umeå universitet befinner sig på en missbildad spelplan, vars syfte är att gynna endast en spelare.

Vernissage fredag 1 september kl. 18.00, Konsthögskolans galleri, Östra Strandgatan 32

Övriga öppettider: lördag 2/9 kl. 12.00 - 15.00, söndag 3/9 kl. 12.00 - 15.00

Scenen som utspelat sig kan skvallra om allt från en 5-årings tolkning av moderna sporter, till såväl ett tecken på sofistikerad huliganism.

De videoverk som visas är av samma anonyma klass, med diffusa regler och löst sammanhängande framgent ur familjerelaterade intervjuer och djupt personliga men samtidigt anonyma videoklipp.

Intervjuerna som fått utställningen att ta namnet PLAYERS PLAYING PLAYERS är baserade på en otydlig och komplicerad familjekris, som innefattat manipulation av identiteter och viss typ av hjärntvätt.

Redaktör: Per Melander