Publicerad: 2013-08-13

Vet Umeå mest?

NYHET Sveriges populäraste frågesportsprogram, "Vem vet mest", söker nu studenter till Universitetskampen 2013.

Vem vet mest - universitetskampen 2013Vilket lärosäte, Uppsala, Lund, Umeå eller Göteborgs universitet, kan efter veckans slut stoltsera med att ha den smartaste studenten? Heder och ära står på spel när studenterna gör upp i Vem vet mest? - Universitetskampen.

Vill du representera ditt universitet? Inspelning sker onsdag 20 november 2013 i Göteborg. Välkommen att ansöka på vår hemsida svt.se/vemvetmest/, klicka på ”Anmäl dig till Universitetskampen”. Sista anmälningsdag är söndag 29 september.

SVT står för resa och övernattning i de fall det krävs. Universitetskampens fem program spelas in under en dag. I de fyra första programmen tävlar 8 studenter från varje universitet i var sitt program.

De två vassaste studenterna från varje stad representerar sitt lärosäte i en rafflande final.

Programmet leds av Rickard Olsson. Vinnaren går hem med gränslös ära och 10 000 kronor.

Redaktör: Annica Höglund