Publicerad: 2012-11-19

Vetenskapens gränser och olösta mysterier

NYHET Välkommen till en lördageftermiddag på Bildmuseet med samtal mellan internationella konstnärer och forskare om vetenskapens gränser och olösta mysterier.

Futurefarmers /
A Variation on Powers of Ten

Var går gränserna för vårt vetande? Vetenskapsmän och konstnärer delar driften att se, röra vid och förstå det okända. Ögonblicket när vi upptäcker något för allra första gången är ett under. Vad gör dessa ögonblick med oss?

Konstnärerna i Futurefarmers, Amy Franceschini och Michael Swaine, ställer dessa och andra frågor i ett mångfacetterat forskningsprojekt vid Berkeley Art Museum, University of California. Lördag 1 december besöker de Bildmuseet.

Speciellt inbjuda gäster är Ignacio Chapela, mikroekolog, University of California, Berkeley, Megan Shaw Prelinger, författare, San Francisco och Peter Galison (via Skype), professor i vetenskaps- och fysikhistoria vid Harvard University, Boston. Läs mer om evenemanget!

Välkommen till Bildmuseet
lördag 1 december kl 13 - 16.

Fri entré som vanligt.

Redaktör: Helena Vejbrink