Publicerad: 2022-08-26 Uppdaterad: 2022-09-15, 10:26

Vi söker dig som vill bli ambassadör för utbytesstudier!

NYHET International Office söker medlemmar till sitt studentambassadörsteam. Ditt uppdrag som ambassadör för utbytesstudier via International Office blir att informera, inspirera och uppmuntra studenter vid Umeå universitet till utbytesstudier. Vi vill att fler ska få vetskap om chansen till att åka på utbytesstudier genom att du delar med dig av dina erfarenheter från ditt utbyte.

Text: Sandra Rådahl

Tanken är att du som ambassadör medverkar under terminernas planerade aktiviteter som rör information om utbytesstudier, exempelvis informationsträffar, ståbord runtom universitetet och mässor. Vi uppmuntrar även dig som ambassadör att komma med egna idéer på hur vi kan öka intresset för utbytesstudier.

Vi söker dig som är student under hela läsåret 2022/2023 och som har varit på utbyte via ett av Umeå universitets avtal. Du erbjuds en kortare utbildning innan uppdraget som ambassadör börjar och arvode utgår för uppdraget.

Du ansöker genom att skicka in ett motiveringsbrev till oss där du berättar vart du varit på utbytesstudier, varför du är rätt person för uppdraget och gärna lite kort om din egen erfarenhet av att studera utomlands.

Så här söker du

Din ansökan skickar du till outgoing.io@umu.se senast den 25 september 2022.

Vid frågor är du välkommen att ta kontakt med:

Sandra Rådahl
Studiesamordnare