Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Läs hur du byter lösenord.

Publicerad: 2024-04-08

Vill du vara studentmarskalk vid Vårpromotionen 18 maj?

NYHET Vårpromotionen är en festlig högtid som firar nya och gamla doktorer och som studentmarskalk representera du alla studenter vid både ceremonin och banketten.

Vid Vårpromotionen 18 maj hålls en högtidlig ceremonin i Aula Nordica med promotion av de doktorer som under de senaste åren har avlagt sin doktorsexamen och jubeldoktorer som tog ut sin doktorsexamen för 50 år sedan. Direkt efter ceremonin hålls banketten i Universum.

Till högtiden behövs ett antal studentmarskalkar som står med fanor både ute och inne innan ceremonin, och på scenen under ceremonin samt delar ut program och välkomnar gästerna vid entrén till Aula Nordica inför ceremonin.

Som tack för hjälpen bjuds alla studentmarskalkar på banketten efter ceremonin.

Här kan du läsa mer och anmäla ditt intresse!