Publicerad: 2019-06-13

Vinnare av USBE Alumnistiftelses pris 2019

NYHET Årets pristagare är Jenny Uneby, student vid Civilekonomprogrammet med inriktning mot Service Management. Priset delades ut vid Handelshögskolans årliga diplomeringsceremoni.

2019 års mottagare av Handelshögskolans Alumnistiftelses stipendium om 10 000kr som delas ut i samarbete med Swedbank har utsetts. För att komma ifråga som stipendiat ska stipendiaten ha arbetat för att:
"främja utveckling och kvalitet vad gäller utbildning och forskning vid Handelshögskolan vid Umeå universitet" och/eller "främja Handelshögskolans studenters utbildning och utveckling"

Jenny har under hela sin studietid varit aktiv i inom studentföreningen HHUS och har axlat ledande roller. Under sitt andra studieår ledde hon arbetet med Ekbladet för att under sitt tredje år ta rollen som ordförande för hela HHUS. Under sin sista termin har Jenny även engagerat sig i en nystartade studentverksamhet inriktad på entreprenörskap (Student Startup Hub).

En av hennes prestationer som ordförande för HHUS var att operationalisera en mer värderingsdriven strategi inklusive krisplan. Ett arbete som har potential att ge värde till studenter vid Handelshögskolan över tid.

Sagt om Jenny: ”Jenny har en otrolig energi, uthållighet och engagemang. Hon är nytänkande och intresserad av att utveckla såväl sig själv som andra personligt och professionellt. Jenny är en riktig förebild och inspirationskälla!”