Publicerad: 2013-11-05

VK: Orimligt spara på öppna förskolan

NYHET Christer Nordlund, professor, idéhistoria, Umeå universitet, sjunger den öppna förskolans lov när han i ett debattinlägg manar politikerna i Umeå att tänka efter: "Tanken att radikalt krympa den öppna förskolan i Umeå är felaktig. Den offentliga verksamheten för de små och deras föräldrar borde snarare byggas ut ytterligare."

Christer Nordlund     Foto: Johan Gunseus

Ur debattinlägget: "Med tanke på att befolkningen växer och hur viktigt det är med en fungerande social samvaro, just för att förebygga och överbrygga sociala och kulturella problem, borde den offentliga verksamheten för de små och deras föräldrar snarare byggas ut ytterligare. Det behöver inte nödvändigtvis ta formen av ett äventyrligt badhus."

Läs hela debattinlägget Orimligt att växande Umeå sparar på öppna förskolanvk.se

Redaktör: Per Melander