Publicerad: 2014-02-18

VK: Sveriges radio förmår inte stå upp för antirasismen

NYHET Lena Berggren, historiker, Umeå universitet, skriver i ett debattinlägg i Västerbottens-Kuriren att Sveriges radios ledning inte klarar att hantera det glapp mellan den värdegrund som ska ligga till grund för företagets arbete den antirasism Soran Ismail ger uttryck för.

Ur debattinlägget: "Debatten handlar snarare om, eller borde i alla fall handla om, hur SR:s ledning har hanterat det glapp mellan den värdegrund som ska ligga till grund för inte bara SR:s och SVT:s arbete utan som också finns som ett grundläggande fundament inom bland annat skolan och universitetsvärlden och den antirasism Soran Ismail ger uttryck för inte bara när han framträder i radio utan överlag."

Läs hela debattinlägget Sveriges radio förmår inte stå upp för antirasismenvk.se

Redaktör: Per Melander