Publicerad: 2015-02-16

VM-guld till OUC-student

NYHET Elitidrottsstudent Frida Sandberg vann i går tillsammans med sina lagkamrater VM-guld i stafett i skidorientering. Sandberg läser på Civilingenjörsprogrammet i bioteknik vid Umeå universitet samtidigt som hon elitsatsar på orientering.

Elitidrottsstudent Frida Sandberg åkte sitt första senior-VM i skidorientering i Hamar, Norge. Debutanten Sandberg åkte i går första sträckan i damernas stafett och genomförde sträckan galant, Sandberg växlade ut till andra sträckan enbart 14 sekunder efter Finland. De svenska damerna kunde efter ett jämt lopp mot finskorna kliva överst på prispallen och ta emot VM-guldet.

- Det var nervöst före loppet, det måste jag erkänna, men nu känns det bara underbart, säger Sandberg.

VM-guldmedaljörenFrida Sandberg läser till vardags vid Umeå universitet och satsar på dubbla karriärer. Sandberg ingår i träningsgruppen vid Orienteringens utvecklingscentrum, Idrottshögskolan.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson