Publicerad: 2013-09-26

Voices of Umeå del II: Singing Instruments!

NYHET Tonsättaren Anders Lind, institutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet bjuder in till vernissage av VOICES OF UMEÅ PART II: SINGING INSTRUMENTS!

Välkommen till en musikupplevelse, som vidgar dina musikaliska vyer!

Vernissage, söndag, 29 september, kl 14.00, Västerbottens museum, Umeå.

Utställningen består av en serie interaktiva musikinstrument, som bjuder in till lekfullt, intuitivt och experimentellt musikskapande med den mänskliga rösten och modern teknik som uttrycksmedel.

Vad sägs om att skapa musik genom att snurra på cykelhjul, vrida på vattenkranar eller dra i lådor! Skapa målningar eller få material i rörelse genom att använda din röst!

Sätt dina förutfattade meningar om vad musik är och hur musik ska låta åt sidan för en stund och hänge dig åt SINGING INSTRUMENTS!

Av Anders Lind, tonsättare/ konstnärlig ledare, institutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet i samverkan med Interactive Institute Umeå, med stöd från Umeå2014.

Läs mer om VOICES OF UMEÅ PART II: SINGING INSTRUMENTS!vbm.se

Redaktör: Per Melander