Publicerad: 2019-04-05

Walk-and talk slingor lockar till promenader

NYHET Idrottshögskolan vill locka studenter och anställda vid Umeå universitet att ta sig ut på korta promenader på Campus. Lokalförsörjningen och Studenthälsan har tillsammans tagit fram fyra "walk-and-talk"-slingor som tar allt mellan fem och trettiofem minuter att ta sig runt.

Slingorna är snitslade med Hälsa på campus-QR-klistermärken längst vägen. De olika slingorna är:

Walk & Talk - 15 min (blå/blue)

Promenadslinga för utomhusmöten eller friskvårdsaktivitet längs cykelbanor som skottas på vintern.

Walk and talk or recreate along bike tracks available all the year round.

Rest & Digest - 20-30 min (grön/green)

Promenadslinga delvis genom skog, för åter­hämtning, lunchpromenader, reflektioner. Upplev årstidsväxlingar.

Take a recovering walk around campus and the nearby forest.

Out & About - 25-35 min (röd/red)

Walk and talk or recreate along bike tracks available all the year round.

Dammen runt - 5-10 min (orange)

Ta en kort promenad längst grusgång alldeles intill dammen.

Take a short break by walking around the pond.

Slingorna startar på bron vid Dammen och avslutas på samma ställe men det går såklart bra att starta och stoppa var du vill.

Karta Walk-and-talk slingor.