Publicerad: 2013-09-24

Workshop: Visuella metoder - Visuella dialoger

NYHET Varmt välkommen att delta i en workshop kring visuella metoder! Workshopen finansieras av Umeå centrum för genusstudier och är ett samarrangemang med Institutionen för estetiska ämnen, Statsvetenskapliga institutionen och Sociologiska institutionen. 12:e november, 2013

Syftet med denna workshop är att samla forskare som på olika sätt arbetar med bilder, representationer och genus vid Umeå universitet och vår förhoppning är att det ska bli ett tillfälle som erbjuder både inspiration och diskussion. Workshopen är tänkt att utmana och diskutera visuella metoder tvärvetenskapligt, och omfatta en mera praktisk del där vi tillsammans arbetar med bildanalys. Dagen avslutas med ett gemensamt besök på Bildmuseet med efterföljande middag (till självkostnadspris). Vi bjuder på fika och lättare lunch under dagen.

Tid: 12 november, 9.45-17.00 (därefter guidad visning på Bildmuseet och gemensam middag)

Lokal: Samvetet, Samhällsvatarhuset plan 5

Ladda ner programmet

Anmäla senast: 31:a oktober

Anmälan och frågor till Linda Sandberg; linda.sandberg@ucgs.umu.se
Begränsat antal platser. Först till kvarn!

Redaktör: Stina Back