Publicerad: 2017-04-26

Yoga-workshop för studenter på Fysioterapeutprogrammet

NYHET Studenter på Fysioterapeutprogrammet, termin 5, har under våren läst momentet "Förebygga och behandla sjukdom och funktionsnedsättning: design och utvärdering". I momentet har studenterna fått möjligheten att ha yoga-workshop tillsammans med fysioterapeuten och yogaläraren Jacob Lindström.

Fysioterapeutprogrammet termin 5 under vårterminen har haft yoga-workshop med fysioterapeuten och yogaläraren Jacob Lindström. I momentet "förebygga och behandla sjukdom och funktionsnedsättning: design och utvärdering" har studenterna fått lära sig hur yogarörelser kan användas för att undersöka, förebygga och bota besvär i exempelvis ländryggen.

Jacob Lindström som tagit examen från Fysioterapeutprogrammet vid Umeå universitet jobbar i dag som legitimerad fysioterapeut och yogalärare.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson