Bild: Marlene Lahti

Perspectives – nytt forum för forskning och samhällsdebatt

Perspectives är en ny och årligt återkommande konferens- och eventserie som utforskar olika perspektiv på aktuella ämnen. I år är temat ”samhällsomvandling i norr”. Vårt anslag är tvärvetenskapligt och vill vara en mötesplats för forskare, samhällsaktörer, politiker, näringsliv med flera. Eventen är utspridda under året och avslutningen är en akademisk konferens den 30 november och en öppen stor konferens den 1 december. Anmälan är öppen, se nedan.

Välkommen till konferensen Perspectives

Just nu har vi inga inplanerade aktiviteter. Vill du se kommande aktiviteter för hela universitetet? Gå till vår kalender.

Det nya framtidslandet?

Forskningsprogrammet syftar till att utifrån en en tvärvetenskaplig ansats, förstå och analysera olika effekter av den pågående industriella omvandlingen i norra Sverige.

Perspectives – nytt forum för forskning och samhällsdebatt

En ny konferens- och eventserie har premiär på Umeå universitet den 8 mars.

Senast uppdaterad: 2023-10-18