"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Licentiatavhandlingar vid Pedagogiska institutionen: Umeå universitet

ISSN 0283-9997

26. Det demokratiska uppdraget - en utmaning för pedagogen i grundsärskolan?: En studie om elevinflytande i träningsskolan där TAKK används som kommunikationsverktyg
Malin Martinsson Niva, 2016.

25. Klassrummet som lärandemiljö. En klassrumsstudie om villkor för elevers lärande.
Anna Tegström, 2014.

24. Everyday Life Experiences Among Relatives of Persons with Mental Disabilities
Anna-Britta Wilhelmsson, 2011.

23. Från student till yrkesverksam polis - mental träning i polisutbildningen och polisyrket. Polisstudenters och yrkesverksamma polisers upplevda kompetens i mental träning
Thomas Bäck, 2010.

22. Dansens plats i skolan. Tradition, utveckling och lärande i Skellefteå kommun
Anna Lindqvist, 2007.

21. Perspektiv på utvärdering och skriftspråksprojekt
Gunmarie Johnsson, 2007.

20. Samarbetslärande + Internet = Sant? Om lärande i textbaserade samtalsmiljöer på Internet
Monica Liljeström, 2006.

19. Becoming a teacher in mathematics and science a study of the transition from initial teacher education to school practice
Margareta Wolf-Watz, 2004.

18. Två, tre, fyra eller fem? Effekter av förändringar av antalet uppgifter och antalet svarsförslag i ett av högskoleprovets delprov
Gunilla Ögren, 2004.

17. Föräldrainflytande i grundskolan. En undersökning av nio lokala styrelser med föräldramajoritet i grundskolan
Margaretha Kristoffersson, 2002.

16. Lärarutbildning - mer än ämnen
Stig Eklund, 2002.

15. Är det alltid rätt person som vinner? Bedömningarnas reliabilitet och validitet inom bedömningssporterna acroski och rytmisk gymnastik
Annika Johansson, 2001.

14. Videokonferens i distansutbildning. En studie av interaktion
Ruth Unander, 1999.

13. Omsorg, vård och undervisning. En studie av den ideologiska grundsynen i arbetsstuga och fritidshem med exempel från Luleå och Stockholm
Margaretha Berglund, 1997.

12. Chinese Daycare in Cultural Change
Limin Gu, 1996.

11. Hur långt har 8-9-åringar kommit i sin läsutveckling? Resultat från de nationella utvärderingarna i den svenska grundskolan 1989 och 1992
Ingrid Häggström, 1992.

10. Om vikten av arbete och mening med livet. Yrkesinriktad rehabilitering av synskadade
Elsebeth Stoltz Bergqvist, 1995.

9. Testprestation vid början och slutet av högskoleutbildning. En tvärsnittsstudie med studerande vid två utbildningslinjer
Björn Allergren, 1995.

8. Värdera eller värderas. Empirisk studie i självuppfattning bland tornedalingar
Ester Cullblom, 1994.

7. Undervisning i yrkesförberedande utbildning
Bert Sällström, 1991.

6. De värnpliktigas mentala prestationsförmåga vid inskrivnings prövningar i Sverige l969 1979: Studier av resultat i de psykologiska inskrivningsproven och av relationer mellan prestationsförmåga och bakgrundsvariabler
Arne Ross, 1990.

5. Två rapporter om speciallärarutbildning: Specialläraren under utbildning och i arbete. Speciallärarutbildning igår, idag och imorgon. Inför en ny speciallärarutbildning: Några reflektioner kring det som varit och tankar om framtiden
Torsten Edqvist, 1990.

4. Proven i skolan, sedda genom lärarnas ögon
Hans Mattsson, 1990.

3. Folkskolans framväxt och lärarnas insatser i södra Västerbotten 1842-1942
Ola Raninge, 1988.

2. Den lärda skolan på Gotland. En fallstudie av ett landsorts-läroverks omvandling
Helena Hoas, 1987.

1. Skolbetygens betydelse i skolan och vid övergången till arbetslivet
Håkan Andersson, 1987.

Senast uppdaterad: 2023-02-14