Hoppa direkt till innehållet

Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 27 november 2020)

printicon
Personalbild Anna Loden

Anna Loden

Gymnasielärare som efter 25 år börjat att forska! Min forskning tittar på samband mellan elevers medvetenhet om sina filterbubblor och elevers utveckling av naturvetenskaplig medborgarkunskap. 

 

 

Kontakt

E-post

Verksam vid

Anknytning
Plats
Naturvetarhuset, huskropp A, plan 5, Johan Bures väg 16 Umeå universitet, 901 87 Umeå

Efter att ha undervisat i 25 år och deltagit i den digitala revolutionen inom lärandet har jag ställt många frågor kring hur denna digitala miljö påverkar elevers kunskaper. Hur kan vi ta reda på hur "science online reasoning" fungerar? Hur tänker elever kring sin selektiva exponering av information på nätet och i sociala medier? Hur fungerar "epistemic belifs"? Hur ser det ut när elever arbetar med naturvetenskapliga frågor och kontroverser när nätet är den viktigaste källan för information? Här en liten länk till mina första stapplande steg som doktorand och digitala hjälpmedel (Powtoon) https://youtu.be/j9V9beBexUo