University of the Sunshine Coast (USC)

Antal platser: 2 terminsplatser för läsåret 2024/2025.

Grundades: 1996
Studentantal: 14,089 (1,942 internationella studenter från mer än 80 länder)
Campus: USC campus ligger i Sippy Downs vid Queenslands Sunshine Coast. Campus ligger på ett 100 hektar stort naturreservat som erbjuder en fristad för det inhemska australiensiska djurlivet, inklusive de östra grå känguruerna, reptiler och fåglar.
Studentliv: USC studenter får en högkvalitativ utbildningsupplevelse medan de njuter av den avslappnade livsstilen som Sunshine Coast erbjuder. Våra studenter drar nytta av en vänlig och stödjande campusmiljö, tillgång till högkvalificerade lärare, personlig omtanke samt modern teknik och faciliteter.

Om Sunshine Coast

Sunshine Coast erbjuder Australiens bästa kustkvaliteter och erbjuder många livsstilsfördelar, inklusive vackra stränder och fantastiskt inland, ett varmt klimat samt ett avslappnat och vänligt samhälle. Cirka 328 000 människor kallar Sunshine Coast sitt hem, vilket gör det till den tredje mest befolkade regionen i Queensland. Det är en av Australiens främsta stranddestinationer och det finns något att göra för alla.

Information from University of the Sunshine Coast

Restrictions: Exchange students may only take courses listed on the Study Abroad Course Choices list. They may only study undergraduate courses.

Highlighted courses for exchange students:
Animal Ecology Field Course
Marine vertebrates: sharks, seabirds, fish, turtles and whales
Animal behaviour
Coastal and Marine Ecology

Full-time studies (corresponding to 30 hp): Four courses (48 units) per semester at USC and can choose from a wide range of disciplines.

Course types: Exchange

Course levels: 100 level, 200 level, 300 level

Academic year:
Term 1: February–June
Term 2: July–November

Read more at

Study Abroad at USC
Study Abroad Course Choices
Academic Calendar
Accessability Services

Utlandsstudier med studiemedel

Du kan söka studiemedel av CSN när du ska studera utomlands. Studiemedel består av bidrag och lån. Du kan också låna pengar till extra kostnader för exempelvis, resor och försäkringar.

Senast uppdaterad: 2023-10-13