Engelskt namn: Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D
Denna kursplan gäller: 2021-08-23 och tillsvidare
Kurskod: 2FE177
Högskolepoäng: 30
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Huvudområden och successiv fördjupning:
Företagsekonomi: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Betygsskala: För denna kurs ges betygen VG Väl godkänd, G Godkänd, U Underkänd
Ansvarig institution: USBE Företagsekonomi
Beslutad av: Rektor vid Handelshögskolan, 2012-06-11
Reviderad av: Rektor för Handelshögskolan, 2021-05-27
Bortsett från den specifika litteraturen för varje moment specificerad nedan, kommer ett antal internationella vetenskapliga tidskrifts artiklar och case att användas i examinationen av varje moment. Den exakta listan komemr att finnas tillgänglig på kurswebben och på studentexpeditionen åtminstone en månad innan kursstart.
Vetenskapliga artiklar, forskningsrapporter och bokkapitel med (ca 200-300 sidor) kommer att presenteras vid momentstart.
SZMIGIN ISABELLE. PIACENTINI
CONSUMER BEHAVIOUR 3E P
[S.l.] : OXFORD UNIV PRESS : 2022 :
ISBN: 0198862563
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Vetenskaliga artiklar kommer att presenteras vid moment start, ungefär 100-150 sidor totalt
Markstrat3 : the strategic marketing simulation
Larréché Jean-Claude, Gatignon Hubert
Cincinnati, Ohio : South-Western College Publ. : cop. 1998 : 210 s. :
ISBN: 0-538-88089-9
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Läsanvisning: Chapter 8. Consumer Analysis, pp.149-155
Chapter 10. Allocation of Resources, pp. 177-184
Larréché, J.-C. and Gatignon, H. (2018) Participant Handbook. StratX International (available from Umeå School of Business and Economics)
Scientific articles and cases will be added at the start of the module, approximately 30-40 pages in total.
Wood Marian Burk
The marketing plan handbook [Elektronisk resurs]
Fifth edition, Pearson new international edition. : Harlow, Essex, England : Pearson Education Limited : [2014] : 1 online resource (ii, 213 pages) :
ISBN: 9781299961142 (MIL electronic bk.)
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Umeå School of Business, Economics and Statistics USBE. Thesis writing in Business Administration. Thesis manual. (latest edition)
USBE Business Administration :
https://www.umu.se/en/student/usbe/thesis-and-degree-project-work/
Additional individual literature focusing on specific topics may be needed to be able to complete module assignments.
Bortsett från den specifika litteraturen för varje moment specificerad nedan, kommer ett antal internationella vetenskapliga tidskrifts artiklar och case att användas i examinationen av varje moment. Den exakta listan komemr att finnas tillgänglig på kurswebben och på studentexpeditionen åtminstone en månad innan kursstart.
Vetenskapliga artiklar med 200-300 sidor kommer att presenteras vid momentstart.
Consumer Behaviour : a European perspective
Solomon Michael R., Askegaard Søren, Hogg Margaret K., Bamossy Gary J.
7th edition. : Harlow : Pearson : 2019 : 612 sidor :
ISBN: 9781292245423
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Vetenskaliga artiklar kommer att presenteras vid moment start, ungefär 100-150 sidor totalt
Larréché, J.-C. and Gatignon, H. (2018) Participant Handbook. StratX International (available from Umeå School of Business and Economics) Larréché, J.-C. and Gatignon, H. (1998) Markstrat 3: The Strategic Marketing Simulation. South-Western College Publishing (available from Umeå School of Business and Economics) Reading instructions: Chapter 8. Consumer Analysis, pp.149-155 Chapter 10. Allocation of Resources, pp. 177-184
Scientific articles and cases will be added at the start of the module, approximately 30-40 pages in total.
Wood Marian Burk
The marketing plan handbook [Elektronisk resurs]
Fifth edition, Pearson new international edition. : Harlow, Essex, England : Pearson Education Limited : [2014] : 1 online resource (ii, 213 pages) :
ISBN: 9781299961142 (MIL electronic bk.)
Obligatorisk
Se bibliotekskatalogen Album
Umeå School of Business, Economics and Statistics USBE. Thesis writing in Business Administration. Thesis manual. (latest edition)
USBE Business Administration :
https://www.umu.se/en/student/usbe/thesis-and-degree-project-work/
Additional individual literature focusing on specific topics may be needed to be able to complete module assignments.