"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Organisatoriskt ledarskapande

Welcome to the course! On this page you will find important and useful information, please read it carefully. If you have questions regarding the course, please use the contact form below. We hope that you will enjoy your period of studies with us at the department of Education and Umeå University!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    This course uses online course registration. You register by entering the Student Web (see instructions below). Important! Registration must be made within the period 26 October to 3 November 2020.

    It is very important that you register during these dates. If you have not registered before the deadline you may loose your seat on the course. After the registration window has closed vacant seats are offered to students on waiting lists.

    For instructions please read:
    Course registration through the Student Web

    If you encounter issues with the registration, or if you are admitted with conditions, you need to contact your study counsellor. Important: all students fees must be cleared before you can register.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    2 November 2020

    Tid: See Schedule

    Plats: See Schedule

    Your schedule is available on the link above and in the Studen Web four weeks before the course starts.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Course information

    This course is a Campus course at the Umeå University Campus. In this course, you will conduct studies both by yourself and as part of a group. You, with assistance of the course coordinator, the literature, lectures and seminars, you will complete your assignments. Much within the course is created around the participants' activities where all students' previous experiences and questions are equally important.

    Communication between students and teachers will take place mainly in the classroom but also through the online learning platform. All our courses have an online course platform and it provides you with course information, additional literature and support in terms of resources, such as pre-recorded online lectures and discussion boards.

    Fäll ihop
  • Further information

    Online course platform
    You can access the online course platform with your Umu-Id four weeks before the course starts. You must log in before 3 November 2020, 23.55 pm (CET). After that date it is no longer possible to access the platform without approval from the department.

    Access your course platform

    Lecture Halls
    Find your lecture hall by entering the hall name in the interactive map

    Umeå University Map

    Fäll ihop
  • Do you have questions?

    Please use the contact form below if you have qestions about the course.

    If you encounter difficulties accessing the online platfrom, please contact our IT-administrators on: support-kurser@pedag.umu.se

    Important! Replies from staff during the summer may be delayed. Turn to Infocenter with your questions during the period mid-June - mid-August 2020.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)